Стратегии в ерата на дигиталната конкуренция и иновации

За книгата

Откъде водят началото си едни от най-големите фирми в света?

Авторите на "Бизнесът и платформите" излагат в детайли що е то бизнес платформа, за какво се използва и как да различаваме добрите от лошите практики при боравенето с подобна технология. В „Бизнесът и платформите“ ще намерите информация за това как т.нар. „мрежови ефекти“ могат да повлияят върху растежа на бизнеса ви. Как да задържите потребителите на ваша страна, как да позиционирате платформа в един конкурентен и пренаситен световен пазар, както и как да се предпазите от „нови играчи“ във вашия бранш или ниша.

Ще научите за някои често допускани грешки от предприемачи, които виждат в платформите панацея за своите бизнес проблеми. Нереалистичните цени, неспособността да се изгради доверие между участниците, пренебрегване на конкуренцията и пропускане на правилния момент са все фактори, които играят ключова роля при успеха или провала на дадена платформа.

Разискват се нравствени въпроси от типа: трябва ли платформите да бъдат регулирани и ако да, то как? Трябва ли Facebook да носи отговорност за съдържанието на статиите, които публикува, а YouTube да ограничава достъпа на непълнолетните си зрители до видеоматериали с враждебно съдържание или насилие?

Книгата е подходяща за мениджъри, предприемачи, маркетинг специалисти и всички, които се интересуват от онлайн бизнес.


За авторите

Книгата обединява изследвания, идеи и познания, трупани от тримата автори в продължение на трийсет години.

 

Майкъл А. Кусумано e почетният професор на Слоун Мениджмънт Ривю (Sloan Management Review) в Училище по мениджмънт „Слоун” към Масачузетския технологичен институт. Бил е декан и вице-президент на Токийския научен университет (Tokyo University of Science) и е публикувал над 130 статии и тринадесет книги, включително „Конкуренцията за времето в интернет” и „Стратегически правила” (и двете в съавторство с Дейвид Б. Йофи), „Лидерството при платформите” (в съавторство с Анабел Гауър), както и „Тайните на Microsoft” (в съавторство с Ричард У. Селби) „Бизнесът и софтуера” и „Издръжливост”. Живее в Гротън и Кеймбридж, Масачузетс.

 



Проф. Анабел Гауър е председател на катедра по цифрова икономика и директор на Центъра по цифрова икономика към Университета на Съри. Автор на „Лидерството при платформите” (в съавторство с Майкъл Кусумано), тя е публикувала над 20 статии и е редактор на две книги на платформена тематика. Като авторитетен глас за развитието на научноизследователската и управленска практика в платформените стратегии, тя консултира Европейската комисия, Камарата на лордовете на британския парламент и ОИСР относно регулацията на цифровите платформи. Живее в Лондон.

 

Дейвид Б. Йофи държи професурата по международна бизнес администрация на името на Макс и Дорис Стар в Бизнес училището на Харвард. Един от на-дългогодишните членове на управителния съвет на Intel от 1989 г. до 2018 г., той е членувал и в много други високотехнологични съвети. Йофи е написал над двеста студии, продадени в повече от четири милиона екземпляра. Той е автор или съавтор на десет книги и има значителен опит като сътрудник на „Ню Йорк Таймс” и „Уолстрийт Джърнал”. Живее в Нютън, Масачузетс.

 

Вижте повече за "Бизнесът и платформите".