Робин Шарма е роден през 1965 г. в Канада. Той е автор на голям брой международни бестселъри и е един от топ експертите в света по лидерство, управление на промяната и личностно развитие и усъвършенстване.
Робин Шарма е Изпълнителен директор на Sharma Leadership International Inc. – компания, която работи в сферата на лидерското развитие и е повлияла на над 4 милиона души в 50 държави. Сред клиентите на фирмата на Робин Шарма са компании като Nike, FedEx, IBM, GM, Microsoft, Kraft Foods, KPMG, Panasonic и много други, както и организации от ранга на NASA. Освен това, Шарма е и персонален наставник на редица бизнес личности, сред които милиардери, изпълнителни директори и известни предприемачи.
Робин Шарма е много често канен за лектор на различни конференции и семинари, като е бил на една сцена с влиятелни и успешни хора като Джак Уелч, Стивън Кови, Кен Бланчард, Дийпак Чопра, Бил Клинтън и др.
Професионалната кариера на Робин Шарма стартира в областта на правото. Той придобива правоспособност за адвокат и известно време работи като такъв. Постепенно се заобгражда с различни материални неща, но очевидно това не го удовлетворява достатъчно. Започва да търси отговори на различни въпроси, свързани със смисъла на живота. Написва първата си книга “MegaLiving” през 1995г., която е тип “самиздат” в близкия копирен център. Провежда и първия си семинар – пред 23-ма души, от които 21 са негови роднини…
По повод неуспеха на първата си книга Робин Шарма казва:
“Не бях разочарован. Имах огромно желание да направя нещата по-добре. Всъщност редактирах книгата 3-4 пъти и се опитах да я направя възможно най-добра. Харесваше ми това, което правя, наслаждавах се на писането, ето как започнах да пиша втората си книга.”
Така идва големият пробив – втората книга на Робин Шарма “Монахът, който продаде своето ферари”, издадена през 1999г. Първоначално и тази книга е “самиздат”, докато в една книжарница на нея не попада Ед Карсън, по това време изпълнителен директор на голямото и авторитетно издателство HarperCollins. Останалото е история – книгата и нейните продължения стават изключително продавани в Канада (250 000 продадени копия), а след това и по света. В България “Монахът, който продаде своето ферари” излиза през 2004г.
В резултат на световния успех на “Монахът, който продаде своето ферари”, започват да канят Робин Шарма да говори на различни публични събития, а в последствие и редица фирми се обръщат към него, за да говори пред служителите им. По естествен начин възниква и компанията на Шарма, която започва да управлява продажбата на продуктите му – участия в семинари, книги, консултации и др.