Марина Фиорато е наполовина венецианка, наполовина англичанка. Родена е в Манчестър и израства в Йоркшир Дейлс. Има диплома по история от Оксфорд Юнивърсити и от университета във Венеция, където изучава пиесите на Шекспир като исторически източник. След това започва да се занимава с рисуване и история на изкуството. Работила е като илюстратор, актриса и филмов критик. Правила е дизайна на турнетата на рок групи като U2 и Rolling Stones. Живее в Северен Лондон със съпруга, сина и дъщеря си.
Първата книга на Марина Фиорато е отхвърлена от всички по-големи британски издателства, докато най-накрая малко независимо издателство решава да рискува. Рискът е оправдан и не след дълго „Стъкларят от Мурано” става хит на британския и американския пазар. С втората и третата си книга („Мадоната на бадемите” и „Тайната на Ботичели”) Фиорато няма подобни проблеми и дори получава аванс от 250 хиляди лири за „Тайната на Ботичели” от британските и германските си издатели, а малко след това правата на „Стъкларят от Мурано” са продадени в Холивуд. Някои американски литературни рецензенти дори пишат за последния й роман, че е „по-добър от „Шифърът на Леонардо”.
Самата Марина споделя, че все още е в шок от бързото развитие на събитията. „Да си отхвърлян толкова много пъти, да си чувал коментари, че трябва да спреш да пишеш, и след това да постигнеш такъв неочакван успех е просто поразително. Надявам се това да вдъхнови всички автори, че трябва да продължават да пишат.” Също като авторката на Хари Потър - Джоан Роулинг, Марина прекарва месеци по кафенетата в Лондон, докато пише „Стъкларят от Мурано”, защото в тесния семеен апартамент няма място за нея. Тя избира кафенетата в книжарниците, за да може да прави справки за Венеция и всички други подробности, които са й необходими за книгата. След трудното начало „Стъкларят от Мурано” светкавично се превръща в бестселър и е издаден на 21 езика, а холивудски продуценти я наемат, за да превърне книгата си в сценарий. „Мадоната на бадемите” повтаря успеха на дебютния й роман, а прочутата британска парфюмерийна фирма Floris пусна на пазара специален парфюм.